Στις ελληνικές καλένδες και πάλι η επαναλειτουργία της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου-Άργους-Τρίπολης-Καλαμάτας

ΦΩΤΟ: Φώτης Λυκομήτρος / Μυκήνες
  • Η Ερώτηση του Κυριάκου Βελόπουλου στη Βουλή και η Απάντηση του ΥΜΕ

Ερώτηση στη Βουλή, για την επαναλειτουργία της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Άργους – Τρίπολης – Καλαμάτας, κατέθεσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, το κόμμα του οποίου κατά καιρούς εμφανίζεται λεπτομερώς ενημερωμένο για τα φλέγοντα ζητήματα της περιφέρειας Πελοποννήσου.

Υιοθετώντας πλήρως τα επιχειρήματα της νεοσυσταθείσας Επιτροπής Κινήματος για τη Διάσωση και την Επαναλειτουργία του ιστορικού Σιδηρόδρομου της Πελοποννήσου, ο κύριος Βελόπουλος ερωτά τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών (ΥΜΕ), εάν «πραγματοποιήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναλειτουργία» τής ως άνω γραμμής, ειδικότερα δε, εάν «αναβαθμίστηκε το Μηχανοστάσιο της Τριπόλεως, ως κεντρική μονάδα συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του αναφερόμενου δικτύου, ως είχε αποφασιστεί;»

Η απάντηση του αρμόδιου υπουργού έρχεται μέσω του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος ΑΕ, την οποία υπογράφει ο Διευθύνων Σύμβουλος, Παναγιώτης Γ. Τερεζάκης και είναι αποκαρδιωτική!

Τι λέει, λοιπόν, ο ΟΣΕ;

«Για την γραμμή Κόρινθος – Άργος – Τρίπολης – Καλαμάτας βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας και όταν η Hellenic Train ή άλλη Σιδηροδρομική Εταιρεία ζητήσει δρομολόγηση συρμών, τότε ο ΟΣΕ θα προβεί σε εργασίες ανάταξης αυτής.»

― Δηλαδή, ζήσε… Μάη μου!

Δημοσιεύουμε την Ερώτηση με Αριθμό Πρωτοκόλλου 3345/21-02-2024 σχετικά με το θέμα «Επαναλειτουργία σιδηροδρόμου Πελοποννήσου» που κατέθεσε στην Ελληνική Βουλή ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης (Βουλευτής Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών), Κυριάκος Βελόπουλος και την Απάντηση από το αρμόδιο Υπουργείο.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Θεσσαλονίκη, 21/02/2024

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Επαναλειτουργία σιδηροδρόμου Πελοποννήσου»

Κύριε Υπουργέ,
Σε συνέχεια της υποβληθείσας ερώτησής μας με Αρ. Πρωτ.: 1923/24-01-2023 εν θέματι «Σταδιακή επαναλειτουργία μετρικού δικτύου Πελοποννήσου» https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b- 078e1bc7375a/12195213.pdf, του απαντητικού της εγγράφου από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος ΑΕ. με Αρ. Πρωτ.: 9004649/27-01-2023 https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a- 476a34d732bd/12218450.pdf και των θέσεων της προσφάτου συσταθείσας Επιτροπής κινήματος για τη διάσωση και την επαναλειτουργία του ιστορικού σιδηρόδρομου της Πελοποννήσου, εκ νέου επανερχόμαστε, προκειμένου να αναδείξουμε το χρονίζον ζήτημα της αναλγησίας και του εμπαιγμού της Πολιτείας να παρέμβει δραστικά και καταλυτικά, ώστε να επαναξιοποιηθεί ο σιδηρόδρομος Πελοποννήσου. Όπως διατείνεται το νεοσυσταθέν Κίνημα, θέση την οποία συμμεριζόμαστε, «…είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος σταδιακής εξαφάνισης της γραμμής και οριστικής ματαίωσης της επαναλειτουργίας της, η οποία από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα, παρότι ανακαινίστηκε με σημαντική δαπάνη, βρίσκεται υπό καθεστώς αναστολής λειτουργίας από το 2011». Συμπληρωματικά και επί του θέματος σας καταθέτουμε ερωτήματα, τα οποία προκύπτουν από το περιεχόμενο του απαντητικού έγγραφου του ΟΣΕ Α.Ε. και χρήζουν απάντησης, για να αποσαφηνιστεί, εάν η Πολιτεία πράττει το καθήκον της, υλοποιώντας τις πρωτοβουλίες της εν τοις πράγμασι.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Πραγματοποιήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναλειτουργία του υπάρχοντος δικτύου Πατρών – Πύργου – Καλαμάτας – Τριπόλεως – Ναυπλίου – Κορίνθου, ως αναμένονταν προ ενός έτους και πλέον, κι αν ναι, ποιες ήταν οι εν λόγω και ποιο ήταν το αποτέλεσμα αυτών στη βάση της επαναλειτουργίας του εν λόγω δικτύου;

Αναβαθμίστηκε το Μηχανοστάσιο της Τριπόλεως, ως κεντρική μονάδα συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του αναφερόμενου δικτύου, ως είχε αποφασιστεί;

Δημοπρατήθηκαν οι άξονες Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Κάτω Αχαΐας – Πύργου, ως είχε ανακοινωθεί ότι βρίσκονταν «σε τροχιά δημοπράτησης» και δεδομένου ότι επί των μελετών Βιωσιμότητας αυτών των αξόνων θα βασιζόταν και η υλοποίηση Μελέτης Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του ενιαίου δικτύου Πελοποννήσου;

Ο ερωτών Βουλευτής
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ


*******
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Αθήνα 26/02/2024

Σε απάντηση της υπ’ αριθμ. 3345/21-02-2024 Ερώτησης της Βουλής από τον κ. Κυριάκο Βελόπουλο αναφέρουμε τα ακόλουθα:

Όσον αφορά την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου, είναι μέσω του Ετήσιου Σχεδίου Δράσης 2024 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με το οποίο στον Στο 1 Έργα ανά δράση περιλαμβάνεται το έργο:
1.2.5 «Επαναλειτουργία της μετρικής γραμμής Κάτω Αχαΐας – Πύργος και Α’ φάση κανόνικοποίησης» με προβλεπόμενη ολοκλήρωση την 31-3-2027.

Σύμφωνα με αυτό, ο ΟΣΕ προχωράει στην επικαιτοποίηση των μελετών των Συμβάσεων 725 και 733 της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και των Τευχών Δημοπράτησης σύμφωνα με τις υποδείξεις της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής.

Για την γραμμή Κόρινθος – Άργος – Τρίπολης – Καλαμάτας βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας και όταν η Hellenic Train ή άλλη Σιδηροδρομική Εταιρεία ζητήσει δρομολόγηση συρμών, τότε ο ΟΣΕ θα προβεί σε εργασίες ανάταξης αυτής.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος
Παναγιώτης Γ. Τερεζάκης

Σχετικές δημοσιεύσεις