Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας, αντιμετωπίζει και η ΚΤΕΛ Αρκαδίας Α.Ε. Δυσκολίες ίσως επηυξημένες, καθώς οι υπηρεσίες που προσφέρει εντάσσονται στον ευρύ κλάδο των μεταφορών, που επλήγη πρώτος απ’ όλους, με την εμφάνιση του επιδημιολογικού φαινομένου του κορονοϊού.
Αυτή είναι η διαπίστωση από τη συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησε την Τρίτη 9 Μαρτίου 2021, στα τοπικά και περιφερειακά μέσα ενημέρωσης ο πρόεδρος του μοναδικού συγκοινωνιακού οργανισμού της Αρκαδίας, Νίκος Κουτσόγιωργας.
Το γεγονός ότι ο κορονοϊός έχει επηρεάσει κατά 95% τις δραστηριότητες του ΚΤΕΛ (τ’ αλλεπάλληλα lockdowns, η απαγόρευση μεταφοράς του κόσμου από νομό σε νομό, η διακοπή της μαθητικής μεταφοράς και οπωσδήποτε η αναγκαστική πληρότητα του 65%) φαίνεται να μην πτοούν τον πηδαλιούχο της εταιρείας, αφού οι απώλειες από τις συνέπειες της πανδημίας, ισοσκελίζονται μερικώς από τις αποφάσεις της Κυβέρνησης:
• αναστολή εργασίας προσωπικού,
• αναστολή πληρωμών ασφαλιστικών-φορολογικών υποχρεώσεων.
Οι πρόνοιες της Πολιτείας για τις ειδικότερες συνθήκες μέσα στις οποίες καλείται ο φορέας να προσφέρει τις υπηρεσίες του, όπως η αναγκαστική πληρότητα του 65%, αναμένεται να υλοποιηθούν, καθώς έχουν εξαγγελθεί, όπως λ.χ. το ετήσιο επίδομα των 3.600 ευρώ για κάθε λεωφορείο.
Η πραγματικότητα για την οικονομική κατάσταση της ΚΤΕΛ Αρκαδίας και τους εργαζομένους της αποτυπώνεται στο γεγονός ότι από τα 90 λεωφορεία που διαθέτει η εταιρεία, σήμερα δεν κυκλοφορούν πάνω από 3 – 4 λεωφορεία την ημέρα «και αυτά χάριν αναγκαιότητας κάποιων εργαζομένων, που πραγματικά έχουν δικαίωμα εκ του νόμου να μεταφέρονται, για την περιοχή της εργασίας τους», όπως είναι οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ Μεγαλόπολης.
Τα κατά καιρούς SOS τα οποία εκπέμπει ο σημερινός πηδαλιούχος της μεγάλης συγκοινωνιακής αρκαδικής εταιρείας, Νίκος Κουτσόγιωργας, εκτός από αντανάκλασμα της οικονομικής ύφεσης, ως συνέπεια της κοινωνικής αποτελμάτωσης, λόγω του επιδημιολογικού φαινομένου, που βαθαίνει μέρα τη μέρα, συμπαρασύροντας στη δίνη της και τον αρκαδικό συγκοινωνιακό οργανισμό, είναι και μία στρατηγική να κρατά σε εγρήγορση τους κοινωνικούς και πολιτικούς φορείς σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
«Ευήκοα ώτα» στην Περιφέρεια
«Διαπίστωσα ευήκοα ώτα» είπε χαρακτηριστικά ο Νίκος Κουτσόγιωργας, αναφερόμενος στην πρόσφατη επίσκεψή του τόσο στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, όσο και στον αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας, Χρήστο Λαμπρόπουλο, προκειμένου να μεριμνήσουν για να καλύψουν μέρος του κόστους της μεταφοράς των μαθητών, σύμβαση για την οποία επενδύθηκαν κεφάλαια εκ μέρους του ΚΤΕΛ, προκειμένου να υλοποιηθεί το πρόγραμμα με επιτυχία.
Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αρκαδίας, δηλώνοντας πως ο ίδιος είναι από τη φύση του ιδιαίτερα αισιόδοξος, ευελπιστεί ότι οι απώλειες που επεφύλαξαν οι ειδικές συνθήκες της επιδημίας, δύνανται ν’ αναπληρωθούν και να οδηγηθεί η εταιρεία σε ανάκαμψη, εφόσον η επόμενη ημέρα κυλήσει ομαλά και χωρίς η εταιρεία να χάσει τους πελάτες της, αρκεί να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στο επιβατικό κοινό, το οποίο θα πρέπει να κολακεύει με την ευγένεια του προσωπικού της, την καθαριότητα και την ασφάλεια των οχημάτων της, προ πάντων δε με τη συνέπεια στις διαδρομές της.
Τα νέα προϊόντα που ήδη επεξεργάζεται η εταιρεία για την επιβίωσή της, μερικά εξ αυτών αναγγέλθηκαν, κόστισαν για να δρομολογηθούν, αλλά δεν αποδίδουν τώρα, όπως λ.χ. η σύμβαση της εταιρείας με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, τα στέγαστρα που κατασκεύασε ο Δήμος Τρίπολης για την εσωτερική συγκοινωνία, είναι αυτά που πρόκειται να δώσουν και την ανάσα ζωής στην εταιρεία την κρίσιμη ώρα, όπως, επίσης, ο τουριστικός της βραχίονας που έχει αδρανήσει και είναι ο πρώτος που θα κάνει και τη διαφορά, με το άνοιγμα όλων των τομέων της οικονομίας.
Εγγυήσεις για το προσωπικό
Σύμφωνα με τον Νίκο Κουτσόγιωργα η εταιρεία έχει 90 χρόνια ζωής και δεν κινδυνεύει με λουκέτο. Οι δυσκολίες μπορεί να είναι για τους μετόχους, μπορεί να είναι για το προσωπικό, η εταιρεία, όμως, δεν κινδυνεύει διαβεβαίωσε, τονίζοντας πως κατά την προεδρία του κανένας υπάλληλος του ΚΤΕΛ δεν απειλείται με απόλυση.
Στην εισαγωγική του ομιλία ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ δήλωσε υπερήφανος, «διότι πέρασε αυτός ο χρόνος και κατορθώσαμε να επιζήσουμε. Γιατί η λέξη «κλειδί» σήμερα είναι να επιζήσουμε. Δεν προσδοκούμε, ποτέ δεν προσδοκούσαμε το κέρδος, παρά μόνο τη βιωσιμότητα και τον βιοπορισμό των 500 οικογενειών, που άμεσα ή έμμεσα βιοπορούν από αυτό το ΚΤΕΛ. Μεγάλο το καθήκον, μεγάλη η ευθύνη.
Κανένα κρούσμα κορονοϊού στο ΚΤΕΛ
Η ευθύνη του ερχομού της πανδημίας δεν βαρύνει κανέναν. Η ευθύνη, όμως, διασποράς του ιού βαρύνει όλους μας.
Στο ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας έχουμε πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα, τα ανθρωπίνως δυνατά, απολύμανση λεωφορείων, σωστή εκπαίδευση του προσωπικού και κατά κάποιον τρόπο έχουμε πετύχει.
Δεν έχουμε βιώσει στα λεωφορεία μας, ούτε εδώ στο προσωπικό των γραφείων μας, ούτε στο περιβάλλον του ΚΤΕΛ κάποιο κρούσμα και αυτό το θεωρώ θετικό».
«Συν Αθηνά και χείρα κίνει»
Σε ό,τι αφορά στην περαιτέρω βοήθεια της Πολιτείας ο κ. Κουτσόγιωργας δήλωσε: «Είμαι άνθρωπος που πιστεύει στο «συν Αθηνά και χείρα κίνει». Δεν είναι απεριόριστα τα χρήματα της Πολιτείας, όλοι ζητάνε από αυτήν, αλλά σήμερα ζητάμε, όσο το δυνατόν περισσότερα, γιατί η συγκοινωνία είναι κοινωνικό αγαθό που πρέπει να δίδεται.
Το μήνυμα προς την κοινωνία
Εγώ πίστευα και πιστεύω πάντοτε ότι η Συγκοινωνία, ειδικά σε μία ορεινή περιοχή όπως η Αρκαδία, είναι ένα από τα τρία αγαθά, όπως είναι η Υγεία και η Παιδεία. Η Συγκοινωνία είναι ένα από τα κοινωνικά αγαθά, το οποίο θα πρέπει να υπάρχει. Και πρέπει να υπάρχει, διότι πραγματικά νομίζω ότι δίνει στον κόσμο την επικοινωνία με το κέντρο, με τις πόλεις, με τα παιδιά του, τους μαθητές με τα σχολεία τους.
Σ’ αυτήν την κατεύθυνση, έχω πολλάκις αναφερθεί, ότι θα πρέπει και εμείς σαν ΚΤΕΛ να προσφέρουμε καλύτερα προϊόντα, αλλά και ο κόσμος να τη δει την εταιρεία ως εταιρεία κοινωνικής ωφέλειας, όπως έχει χαρακτηριστεί, και να την υποστηρίξει».
Το άνοιγμα πριν το Πάσχα
Τέλος, ο κ. Κουτσόγιωργας, ερωτηθείς για το άνοιγμα των συγκοινωνιών από νομό σε νομό, πριν από το Πάσχα, εξέφρασε συγκρατημένη αισιοδοξία.