Το Κίνημα Διάσωσης κι Επαναλειτουργίας Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου (ΚΙΔΕΣΙΠ), υπόμνημα του οποίου δημοσιεύσαμε χθες σχετικά με την επαναλειτουργία της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής, επανέρχεται σήμερα εξωτερικεύοντας τις απόψεις του για το κλίμα που επικράτησε (προχθές) στη συνάντησή του με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχό.
Λέει, λοιπόν, το ΚΙΔΕΣΙΠ:
«Την Τρίτη 14 Μαΐου 2024 δεκαμελές κλιμάκιο από το ΚΙΔΕΣΙΠ είχε συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Δημήτρη Πτωχό στην έδρα της Περιφερειακής Αρχής στην Τρίπολη.
Από πλευράς του ΚΙΔΕΣΙΠ κατατέθηκε και σχετικό υπόμνημα, το οποίο έχει ήδη δημοσιευτεί, σχετικά με την ανάγκη λήψης επειγόντων μέτρων με τη συνδρομή και της Περιφερειακής Αρχής στη διάσωση της καταστρεφόμενης γραμμής και άλλων εγκαταστάσεων.
Κατά τη μακρά συζήτηση υπήρξε αντιπαράθεση απόψεων από την οποία προέκυψε διαφωνία σχετικά με την υπόθεση χειρισμού του ζητήματος. Από την πλευρά της η Περιφερειακή Αρχή ήταν αρνητική στη χρηματοδότηση δράσεων ή στην ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών προκειμένου να υπάρξει συντονισμός των αρμόδιων κέντρων στη λήψη κρίσιμων προληπτικών μέτρων για τη διάσωση του Πελοποννησιακού σιδηροδρόμου.
Το ΚΙΔΕΣΙΠ δηλώνει ότι συνεχίζει τον αγώνα του.»
― Ειλικρινά δεν καταλαβαίνουμε τι εννοεί το «δεκαμελές κλιμάκιο από το ΚΙΔΕΣΙΠ», όταν λέει «υπήρξε αντιπαράθεση απόψεων από την οποία προέκυψε διαφωνία σχετικά με την υπόθεση χειρισμού του ζητήματος» κατά τη συνάντησή του με τον περιφερειάρχη.
Έχει συγκεκριμένο σχέδιο για τη Διάσωση και Επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου το ΚΙΔΕΣΙΠ, το οποίο είναι κοστολογημένο και βιώσιμο, και αυτό το αρνείται ο περιφερειάρχης, αντιπροτείνοντας το δικό του, ή και τα δύο μέρη απλώς εκφράζουν την επιθυμία της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου, αλλά έχουν διαφορετική προσέγγιση, ως προς την εξεύρεση πόρων (για επενδύσεις) επί του συγκεκριμένου;
Στο Υπόμνημά του (το οποίο δημοσιεύσαμε χθες) το ΚΙΔΕΣΙΠ αναφέρει, μεταξύ άλλων, επί λέξει:
«Κι αν μέχρι τώρα, 14 χρόνια μετά την εγκατάλειψη της ανακατασκευασμένης με σημαντική δαπάνη γραμμής (επενδύθηκαν γύρω στα 80 εκατομ. ευρώ συν 20 εκατ. για τροχαίο υλικό), υπήρχε κατάσταση αναμονής εν όψει εξαγγελλόμενων κατά καιρούς μέτρων για σταδιακή ανάταξη κι επαναλειτουργία της, τίποτα πλέον δεν δικαιολογεί την περαιτέρω αδράνεια.»
Δηλαδή, εάν οι πληροφορίες, τις οποίες «επκαιροποιεί» το ΚΙΔΕΣΙΠ είναι οι απολύτως ακριβείς (και δεν έχουμε λόγο να αμφιβάλλουμε), τότε θα έπρεπε να είχε επισκεφθεί πρώτα τον Εισαγγελέα και ύστερα τον Περιφερειάρχη το κλιμάκιο του ως άνω Κινήματος.
Δημήτρης Μητρόπουλος