Επερώτηση στη Βουλή για τα διδακτικά κενά στο Λύκειο Τροπαίων Γορτυνίας

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, για τα διδακτικά κενά στο Γενικό Λύκειο Τροπαίων Γορτυνίας, κατέθεσε στη Βουλή ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος.

Αναλυτικά η Ερώτηση:

Του: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Η καθυστερημένη στελέχωση με εκπαιδευτικούς έχει δημιουργήσει διδακτικά κενά μη αναπληρώσιμα στο Γενικό Λύκειο Τροπαίων Γορτυνίας εν όψει πανελληνίων εξετάσεων»

Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα με ενημέρωση από κατοίκους της τοπικής κοινωνίας της Γορτυνίας, προβληματισμός και αναστάτωση επικρατεί σε γονείς και μαθητές του Γενικού Λυκείου Τροπαίων, αναφορικά με την απουσία ως τώρα εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ80- Οικονομολόγου στο σχολείο τους. Οι ώρες του συγκεκριμένου μαθήματος, το οποίο σημειωτέον είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, καλύπτονταν μερικώς ως υπερωρία από εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Τεσσερισήμισι μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το κενό υφίσταται με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως στοιχείο που συνιστά αρνητική εξέλιξη για την εκπαιδευτική δομή, την εκπαιδευτική διαδικασία, το εκπαιδευτικό σύστημα εν γένει. Πριν λίγες μέρες, κατά την 6η φάση προσλήψεων αναπληρωτών, προσλήφθηκε καθηγητής οικονομολόγος για το Γενικό Λύκειο Τροπαίων. Εύλογα γεννάται το ερώτημα με ποιο τρόπο η απώλεια των διδακτικών ωρών ενός ολόκληρου 4μήνου θα αναπληρωθεί. Σίγουρα, πρακτικά κάτι τέτοιο καθίσταται εξωπραγματικό, αφού τα διδακτικά κενά είναι πολλά και από ουσιαστικής απόψεως μη αναπληρώσιμα. Τουλάχιστον για τις πανελλαδικές εξετάσεις πρέπει να εξευρεθεί και να εφαρμοστεί ένας μηχανισμός που να θέτει τα παιδιά αυτού του σχολείου και όσων σχολείων έχουν τέτοια κενά σε παραπλήσιο σημείο εκκίνησης σε σχέση με τους υπόλοιπους υποψηφίους. Εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων, δεν υφίσταται για αυτά τα παιδιά ανταγωνισμός επί ίσοις όροις και επομένως ισονομία και ισοπολιτεία. Κι όμως το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και αναφαίρετο. Αποτελεί ύψιστη υποχρέωση της πολιτείας να το παρέχει υπό καθεστώς ισοπολιτείας και ισονομίας σε όλους τους πολίτες της. Δυστυχώς, τα παιδιά της περιφέρειας, των δυσπρόσιτων, μειονεκτικών και ορεινών περιοχών, όπως η Γορτυνία, αντιμετωπίζονται ως παιδιά «ενός κατώτερου Θεού». Η ισονομία και η ισοπολιτεία είναι «είδος εν ανεπάρκεια» για τα παιδιά της ελληνικής περιφέρειας. Παιδιά που είναι υποχρεωμένα να ξυπνούν από τα χαράματα, να μετακινούνται σε οδικό δίκτυο κακό, χιλιομετρικά μεγάλες αποστάσεις υπό δυσχερείς συνθήκες, πολλές φορές και υπό καιρικές συνθήκες βεβαρημένες κατά τον χειμώνα. Παιδιά για τα οποία η παρακολούθηση φροντιστηριακών μαθημάτων, που για τους μαθητές άλλων περιοχών είναι αυτονόητη και εύκολη, γι’ αυτούς αναγκαστικός βάσανος ταξιδιού ωρών από τα χωριά τους. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, να απαξιώνονται από την Πολιτεία η οποία δεν είναι σε θέση να τους εξασφαλίσει έγκαιρα τους εκπαιδευτικούς που συνταγματικά όφειλε να παρέχει. Πώς αυτές οι αντιξοότητες και ανισότητες να μην αναγκάζουν αρκετούς μαθητές να εγκαταλείψουν το σχολείο τους, ενισχύοντας την ερημοποίηση της ήδη ερημωμένης περιοχής, αφού βλέπουν τα όνειρά τους να ψαλιδίζονται και το μέλλον τους να καθίσταται αβέβαιο και ζοφερό; Σε όλα αυτά τα παιδιά η Πολιτεία χρωστά απαντήσεις μαζί με μια μεγάλη συγγνώμη.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε και να εξασφαλίσετε για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου Τροπαίων ανταγωνισμό επί ίσοις όροις στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Οικονομίας;
  2. Για ποιους λόγους δεν είστε σε θέση να στελεχώσετε εγκαίρως με εκπαιδευτικούς τα σχολεία απανταχού την Επικράτεια και δημιουργούνται ζητήματα ανισοτήτων μεταξύ των σχολείων και των μαθητών;
  3. Εν όψει πανελληνίων εξετάσεων, υπάρχει σχέδιο ή κάποιος μηχανισμός που να θέτει τα παιδιά του Γενικού Λυκείου Τροπαίων αλλά και όσων σχολείων έχουν τέτοια κενά σε παραπλήσιο σημείο εκκίνησης σε σχέση με τους υπόλοιπους υποψηφίους;
  4. Για ποιους λόγους το χάσμα μεταξύ των αστικών κέντρων και της περιφέρειας και στον τομέα της εκπαίδευσης είναι μεγάλο; Συνειδητοποιείτε ότι με τις πρακτικές σας δημιουργείτε σχολεία πολλών ταχυτήτων κατά παράβαση του Συντάγματος που μιλά για καθεστώς ισοπολιτείας και ισονομίας στην εκπαίδευση;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

Σχετικές δημοσιεύσεις