
Η Ειδική Γραμματεία Ορεινών Περιοχών της Προεδρίας της Κυβέρνησης διοργανώνει την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, στο Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο Δημητσάνας, τον πρώτο σταθμό της πρωτοβουλίας «Διάλογοι για την Ορεινότητα», ενός νέου θεσμού διαλόγου και συνεργασίας για το μέλλον των ορεινών περιοχών της χώρας.
Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι της κυβέρνησης, της αυτοδιοίκησης, της τοπικής επιχειρηματικότητας και της κοινωνίας των πολιτών από ολόκληρη την Πελοπόννησο. Μέσα από θεματικές συζητήσεις και ανοικτό διάλογο θα αναδειχθούν τόσο οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ορεινές περιοχές, όσο και οι ευκαιρίες που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αναζωογόνησή τους.
Την κεντρική ομιλία της εκδήλωσης θα πραγματοποιήσει ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Θανάσης Κοντογεώργης, παρουσιάζοντας την Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη «Περιφέρεια 2030», για μια Ελλάδα με ίσες ευκαιρίες για όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους.
O Ειδικός Γραμματέας Ορεινών Περιοχών Δημήτρης Κυριαζής δήλωσε σχετικά: «Οι “Διάλογοι για την Ορεινότητα” σηματοδοτούν την έναρξη μιας ανοιχτής διαδικασίας διαβούλευσης της νεοσύστατης Ειδικής Γραμματείας Ορεινών Περιοχών με τις τοπικές κοινωνίες. Μέσα από έναν κύκλο συναντήσεων σε ορεινές περιοχές της χώρας, η Γραμματεία φιλοδοξεί να καταγράψει τις ανάγκες, τις προκλήσεις και τις αναπτυξιακές δυνατότητες κάθε τόπου, ώστε η εθνική στρατηγική για την ορεινότητα να συνδιαμορφωθεί μαζί με τους ανθρώπους που ζουν και δημιουργούν στα βουνά της Ελλάδας».
Οι «Διάλογοι για την Ορεινότητα» θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, με στόχο να διαμορφωθεί ένα μόνιμο δίκτυο συνεργασίας μεταξύ κράτους, αυτοδιοίκησης, κοινωνίας των πολιτών και παραγωγικών φορέων για την αναζωογόνηση της ορεινής Ελλάδας.

