«Η ΔΑΜ δεν χωρά άλλους αποκλεισμούς»: Κοινό μέτωπο Αρκαδίας – Μεσσηνίας για παράταση και επιπλέον χρηματοδότηση στις ΜΜΕ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΔΙΚΑΙΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Την άμεση παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων και την αύξηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού της δράσης «Ευκαιρία Ενδυνάμωσης Υφιστάμενων ΜΜΕ των Ηπειρωτικών Περιοχών Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης» ζητούν με κοινή τους παρέμβαση τα Επιμελητήρια Αρκαδίας και Μεσσηνίας προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκο Παπαθανάση.

Οι δύο φορείς, εκπροσωπώντας τις επιχειρήσεις των περιοχών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΔΑΜ), επισημαίνουν ότι η επιτυχία της συγκεκριμένης δράσης προϋποθέτει άμεσες διορθωτικές παρεμβάσεις, ώστε να μην χαθούν πολύτιμες επενδυτικές ευκαιρίες για τις τοπικές οικονομίες.

Στην επιστολή τους υπογραμμίζουν ότι το πρώτο και πιο επείγον ζήτημα αφορά τη δίμηνη καθυστέρηση που σημειώθηκε στην έναρξη λειτουργίας του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ). Όπως αναφέρουν, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, η πλατφόρμα θα άνοιγε για την υποβολή αιτήσεων στις 19 Μαρτίου 2026. Ωστόσο, λόγω τεχνικών και διαδικαστικών προβλημάτων, η παραγωγική λειτουργία της ξεκίνησε τελικά στις 18 Μαΐου 2026.

Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τα Επιμελητήρια, περιόρισε σημαντικά τον διαθέσιμο χρόνο που είχαν στη διάθεσή τους οι επιχειρήσεις, οι σύμβουλοι και οι μελετητές για να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, να εκπονήσουν τεχνοοικονομικές μελέτες και να προετοιμάσουν ολοκληρωμένες και ώριμες επενδυτικές προτάσεις.

Για τον λόγο αυτό ζητούν να δοθεί παράταση στην καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, ώστε να αναπληρωθεί ο χαμένος χρόνος και να εξασφαλιστεί ότι οι ενδιαφερόμενοι θα μπορέσουν να συμμετάσχουν ισότιμα και με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις στη διαδικασία.

Παράλληλα, τα Επιμελητήρια Αρκαδίας και Μεσσηνίας αναδεικνύουν το ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από τον επιχειρηματικό κόσμο για τη συγκεκριμένη δράση. Όπως τονίζουν, οι ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για εκσυγχρονισμό, ψηφιακή αναβάθμιση, πράσινη μετάβαση και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας είναι σήμερα μεγαλύτερες από ποτέ, ιδιαίτερα στις περιοχές που επηρεάζονται από τη μετάβαση στο νέο παραγωγικό μοντέλο.

Με δεδομένο τον μεγάλο αριθμό επενδυτικών σχεδίων που βρίσκονται υπό προετοιμασία, οι δύο φορείς εκφράζουν την ανησυχία τους ότι ο υφιστάμενος προϋπολογισμός της δράσης ενδέχεται να μην επαρκέσει για να καλύψει το σύνολο των αξιόλογων και βιώσιμων προτάσεων που θα κατατεθούν.

Για τον λόγο αυτό ζητούν την ενίσχυση του συνολικού προϋπολογισμού, επισημαίνοντας ότι μια τέτοια απόφαση θα αποτρέψει τον αποκλεισμό επιχειρήσεων με ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική και θα ενισχύσει σημαντικά το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα του προγράμματος στις τοπικές κοινωνίες.

Στην επιστολή τους τα δύο Επιμελητήρια εκφράζουν τη βεβαιότητα ότι η πολιτική ηγεσία θα εξετάσει με προσοχή τα αιτήματα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στις περιοχές Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης και τον κοινό στόχο της επιτυχούς αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων.

Την κοινή παρέμβαση υπογράφουν ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας, Γιάννης Τρουπής, και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, Ευάγγελος Ξυγκώρος, ενώ η επιστολή κοινοποιήθηκε στον διοικητή της ΕΥΔΑΜ, Πελοπίδα Καλλίρη, στον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχό, στους δημάρχους Τρίπολης, Μεγαλόπολης, Γορτυνίας και Οιχαλίας, καθώς και στους βουλευτές Αρκαδίας και Μεσσηνίας.

Σχετικές δημοσιεύσεις