
Παραμένουν και πολλαπλασιάζονται τα προβλήματα στην εθνική οδό Τρίπολης – Πύργου (ΕΟ 74) λόγω των συνεχών κατολισθήσεων αναφέρει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε ερώτηση που υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, Κώστας Παπαδάκης.
Τα τελευταία περιστατικά τον Μάρτη και τον Απρίλη – που από τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός ή κι απώλεια ζωής – έχουν εντείνει την αγανάκτηση των κατοίκων, οι οποίοι προετοιμάζουν παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις.
Εξαιτίας των κατολισθήσεων στον δρόμο «καρμανιόλα» ΕΟ74, η περιοχή της Γορτυνίας έχει κοπεί στα δύο, ενώ οι κάτοικοι της γύρω περιοχής δεν μπορούν να εκτελέσουν ούτε τις πιο απλές καθημερινές τους δουλειές.
Η γενικότερη δε οδική υποδομή είναι άκρως προβληματική, αφού οι παράδρομοι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγάλο όγκο οχημάτων, δεδομένης της εξίσου απαράδεκτης κατάστασης στον παραλίμνιο δρόμο που συνδέει τις περιοχές Τροπαίων – Κοντοβάζαινας με την Εθνική Οδό Πατρών – Τρίπολης (111), καθώς και των Λουτρών Δημητσάνας που δεν μπορεί να καλύψει την ανάγκη κυκλοφορίας μεγάλων οχημάτων. Ακόμα χειρότερα εμποδίζεται η διακομιδή ιατρικών περιστατικών από το ΚΥ Τροπαίων, γεγονός που θέτει την υγεία των κατοίκων της περιοχής σε μεγάλο κίνδυνο.
Η παραπάνω απαράδεκτη κατάσταση είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα των αποτελεσμάτων της απαράδεκτης πολιτικής του κόστους – οφέλους που διέπει την ΕΕ, την κυβέρνηση της ΝΔ και όλες τις προηγούμενες, αφού ο συγκεκριμένος οδικός άξονας είναι «μη επιλέξιμος» προς χρηματοδότηση λόγω «ανταποδοτικότητας».
«Ανταποδοτική» άλλωστε για την ΕΕ γίνεται η επισκευή και συντήρηση μίας οδικής αρτηρίας όταν εγγυάται το κέρδος στους επιχειρηματικούς ομίλους που θα εμπλακούν όπως κι όταν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της λεγόμενης στρατιωτικής κινητικότητας για ιμπεριαλιστικούς πολέμους στους οποίους η κυβέρνηση της ΝΔ εμπλέκει το λαό (πχ με τη διέλευση βαρέων στρατιωτικών οχημάτων). Την ώρα που προκλητικά δίνονται μέσω του ReaArm Europe 800 δις για την πολεμική βιομηχανία και προωθούν περικοπές ακόμα και από το λεγόμενο «Ταμείο Συνοχής», οι λαϊκές ανάγκες στην Αρκαδία όπως και σε όλη την Ελλάδα για σύγχρονους, ασφαλείς οδικούς άξονες αποτελούν σταθερά «περιττό κόστος».
Λύση δεν αποτελεί ο λαός να πληρώσει πάλι μέσω των ήδη πενιχρών οικονομικών των δήμων στερούμενος άλλες ανάγκες του αλλά να δοθούν όλα τα απαιτούμενα κονδύλια από τον πακτωλό των δις για την πολεμική προετοιμασία και την στήριξη της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Με βάση τα παραπάνω ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπέβαλε τα εξής ερωτήματα:
«Ερωτάται η Επιτροπή πώς τοποθετείται:
– Στο κατεπείγον αίτημα των κατοίκων της Αρκαδίας, των μαζικών φορέων τους για άμεση χρηματοδότηση και υλοποίηση του ζωτικού έργου της Εθνικής οδού Τρίπολης- Πύργου στο τμήμα Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία με παράκαμψη των Λαγκαδίων;
– Στο γεγονός ότι η πολιτική ΕΕ και κυβερνήσεων με βάση το κόστος-όφελος αφήνει κρίσιμες για τη ζωή και την καθημερινότητα του λαού οδικές αρτηρίες ασυντήρητες, ανολοκλήρωτες, και τελικά επικίνδυνες για την ζωή και την ασφάλειά του;».
09/04/2025
Η ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ