Ομόθυμη η υποστήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για τη διατήρηση των δρομολογίων του ΚΤΕΛ Αρκαδίας στα απομακρυσμένα και έρημα χωριά του νομού

23 Ιουλίου 2020  /   Χωρίς Σχόλια

Πρόθυμοι να συμβάλουν με κάθε νόμιμο τρόπο για τη διατήρηση των άγονων συγκοινωνιακών γραμμών του νομού Αρκαδίας, εμφανίσθηκαν οι δήμαρχοι των πέντε δήμων της, αλλά και ο αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας, Χρήστος Λαμπρόπουλος, κατά την κοινή σύσκεψή τους (21/7) με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΤΕΛ Α.Ε., του συγκοινωνιακού φορέα που μέχρι τώρα σήκωνε και σηκώνει το βάρος της αδιάλειπτης παρουσίας του λεωφορείου και στα πλέον απομακρυσμένα χωριά.
Η πρωτοβουλία της διοίκησης του ΚΤΕΛ να κοινοποιήσει τις εγγενείς αδυναμίες που αντιμετωπίζει, ώστε να υπηρετήσει με συνέπεια την τακτική επικοινωνία των Αρκαδικών κοινοτήτων με την πρωτεύουσα του νομού, αλλά και με τις επιμέρους κωμοπόλεις του, στους καθ’ ύλην αρμόδιους για την ποιότητα ζωής των τοπικών κοινωνιών, δηλαδή τους δημάρχους, σήμανε χθες και την πρώτη πράξη αξιοποίησης του αυτοδιοικητικού θεσμού.
«Σας κάλεσα να συζητήσουμε για λογαριασμό της οικογένειας του ΚΤΕΛ και σας ευχαριστώ όλους που ανταποκριθήκατε στην πρόσκλησή μας» είπε, καλωσορίζοντας τους εκπροσώπους των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Νίκος Κουτσόγιωργας, ο οποίος εν συντομία περιέγραψε την «κλινική» κατάσταση της εταιρείας στην οποία προΐσταται, αναφερόμενος μάλιστα και στο χρονικό της 70χρονης διαδρομής της.
«Είναι ορατός ο κίνδυνος να μην αντέξει η εταιρεία στην εξυπηρέτηση της άγονης γραμμής της Αρκαδίας» είπε ο κ. Κουτσόγιωργας, καθώς «στην εποχή μου από το χωριό μου (Αράχωβα Λακωνίας) εκκινούσαν κάθε μέρα δύο λεωφορεία για την Τρίπολη, σήμερα μετά βίας ξεκινούν δύο τρακτέρ!
Ο κ. Κουτσόγιωργας, αφού αναφέρθηκε σε εμπειρία την οποία αποκόμισε προ 30ετίας συμμετέχοντας ο ίδιος σε μια Επιτροπή της Ναυτιλίας, προς εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών της νησιωτικής χώρας, ενημέρωσε τους δημάρχους πως υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο και προβλέπεται, αφενός οι ίδιοι οι δήμοι να συμμετάσχουν ακόμη και ως μέτοχοι στην ΚΤΕΛ Α.Ε., αφετέρου δύνανται να επιδοτούν το παθητικό των άγονων γραμμών των δήμων τους, που στο σύνολο των διαδρομών της Αρκαδικής υπαίθρου αγγίζουν το 72%!


Εφόσον, λοιπόν, οι δημοτικές αρχές θα ήθελαν να συνδράμουν στη διασφάλιση μιας τακτικής συγκοινωνίας στις βασικές κεντρικές αρτηρίες των επιμέρους περιοχών των δήμων τους, έχουν δικαίωμα να επιδοτούν το επιπλέον κόστος εκείνων των διαδρομών που αποφέρουν έσοδα που δεν υπερβαίνουν το 20% της αξίας τους.
Η κατάσταση την οποία περιέγραψε ο κ. Κουτσόγιωργας σχετικά με τη βιωσιμότητα των εν Ελλάδι λειτουργούντων ΚΤΕΛ είναι δραματική, καθώς στο σύνολό τους παρουσιάζουν παθητικό πάνω από 120 εκατομμύρια ευρώ, με το ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας να οφείλει 12 εκατομμύρια ευρώ και το ΚΤΕΛ Αρκαδίας αντιστοίχως να βρίσκεται σε μια μέση κατάσταση.
Οι δήμαρχοι, αν και σχετικώς εξοικειωμένοι από τις δραματικές συνέπειες της απερήμωσης των περιοχών τους, δεν έκρυψαν τον αιφνιδιασμό τους για το δραμματικό SOS, το οποίο εξέπεμψε το ΚΤΕΛ Αρκαδίας. Ταυτόχρονα, όμως, απαξάπαντες δήλωσαν την πρόθεσή τους να συμβάλουν, για την εξυπηρέτηση και εντέλει την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών τους, αρκεί να τους διασφαλίζει το υπάρχον νομικό πλαίσιο, να τους το επιτρέπουν οι δημοσιονομικές δυνατότητες των νομικών προσώπων των οποίων προΐστανται και οπωσδήποτε με την προσκόμιση, εκ μέρους του ΚΤΕΛ, σχετικών μελετών, που θα τεκμηριώνουν τόσο το ύψος του κόστους, όσο και τις πραγματικές ανάγκες της κάθε περιοχής, προκειμένου να εισηγηθούν ένα τέτοιο θέμα στα δημοτικά συμβούλια των δήμων τους και στις αντίστοιχες Οικονομικές Επιτροπές.
Ο δήμαρχος Λεωνιδίου, Χαράλαμπος Λυσίκατος, μηχανικός στο επάγγελμα, ζήτησε συγκεκριμένες απαντήσεις επί των ως άνω θεμάτων, ώστε να δύναται να εισηγηθεί πειστικά την ενίσχυση του ΚΤΕΛ Αρκαδίας.
Ο δήμαρχος Γορτυνίας, Στάθης Κούλης, ενστερνίστηκε την αξίωση του ΚΤΕΛ, αρκεί αυτή να συνοδεύεται από επαρκείς μελέτες, και βέβαια στο μέτρο του δημοσιονομικού περιθωρίου που υπαγορεύει η στενότητα των πόρων.
Το ζήτημα της στενότητας των πόρων, οι οποίοι για το πρώτο εξάμηνο του 2020 υπολείπονται κατά 40%, αυτών της προηγούμενης χρονιάς, επικαλέστηκε και ο δήμαρχος Τρίπολης, Κώστας Τζιούμης, ο οποίος έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για την τύχη της περιαστικής γραμμής, που έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία πρόσφατα από το ΚΤΕΛ. Ωστόσο, ο ίδιος ζήτησε λεπτομερή αναφορά ποια δρομολόγια από και προς τους οικισμούς του δήμου του δεν καλύπτουν το 20% των εξόδων τους, διαβεβαιώνοντας πως θα εξαντλήσει τις δημοσιονομικές δυνατότητες του Δήμου Τρίπολης, ώστε να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια να διατηρηθούν οι συγκοινωνιακές διαδρομές στις άγονες περιοχές του. Ταυτόχρονα, ενημέρωσε το ΚΤΕΛ και τα μέσα ενημέρωσης ότι εντός διμήνου θα τοποθετηθούν και τα στέγαστρα στις στάσεις, στα σημεία που έχουν μελητηθεί εντός της πόλης, καθώς το έργο δημοπρατήθηκε και αναμένεται η υλοποίησή του. Μια συμβολή στην καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών, την οποία θα απολαμβάνει ο πολίτης, εκ μέρους του ΚΤΕΛ αλλά και της δημοτικής αρχής, σημείωσε ο κ. Τζιούμης.
Στο ίδιο μήκος κύματος με τους προαναφερόμενους συναδέλφους του κινήθηκε και ο δήμαρχος Βόρειας Κυνουρίας, Γιώργος Καμπύλης, εκδηλώνοντας την πρόθεσή του να συνδράμει το ΚΤΕΛ για τη διατήρηση των άγωνων γραμμών, όπως και ο αντιδήμαρχος Μεγαλόπολης, Δημήτρης Σιέμπος, ο οποίος εκπροσώπησε τον δήμαρχο Αθανάσιο Χριστογιαννόπουλο.
Η κοινή σύσκεψη αυτοδιοικητικών και διοίκησης του ΚΤΕΛ Αρκαδίας, παρουσία και των δημοσιογράφων, για το μέλλον των άγονων γραμμών έκλεισε με ένα ποτήρι κρασί, που πρόσφερε η εταιρεία στο εξοχικό κέντρο «Πεινακοθήκη», όπου και η σύσκεψη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παρακαλώ, απαντήστε στο ερώτημα *