Nα προβληθεί οργανωμένα & σχεδιασμένα το τουριστικό προϊόν της Γορτυνίας

16 Ιανουαρίου 2013  /   Χωρίς Σχόλια

Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Δήμου Γορτυνίας είναι ο τουρισμός. Το τουριστικό προϊόν της Γορτυνίας επιβάλλεται να προβληθεί με έγκαιρο προγραμματισμό και στρατηγικό σχεδιασμό. Η δημοτική αρχή επιβάλλεται να λειτουργήσει με τεχνοκρατικό τρόπο για την ολοκληρωμένη προβολή της περιοχής – ενέργεια που αναμένεται να δημιουργήσει μια σειρά συνεργειών με θετικά αποτελέσματα για την τοπική οικονομία. Συγκεκριμένα:
• Σύσταση ομάδας ή επιτροπής εργασίας (άμισθης) με τη συμμετοχή επαγγελματιών του κλάδου, αυτοδιοικητικών παραγόντων και Γορτύνιων επιστημόνων (στη συναφή επιστημονική ενότητα) με σκοπό όχι μονάδα τη κατάρτιση ενός 5-ετούς ολοκληρωμένου προγράμματος τουριστικής προβολής της περιοχής αλλά και τη πιστή εφαρμογή του μέσω τήρησης χρονοδιαγραμμάτων και της λήψης ενεργειών-αποφάσεων στη λογική πάντοτε του κόστους-οφέλους. (λ.χ. με βάση του διαθέσιμους πόρους το 2013 θα πρέπει να προβούμε στις Χ στοχευόμενες κινήσεις, το 2014 στις Υ και ούτω κάθε εξής).
Oι διοικούντες στη Γορτυνία (συμπολίτευση και αντιπολίτευση) θα πρέπει να κατανοήσουν πως τίποτε (όσο αγνές προθέσεις και αν έχουν) δε μπορεί να επιτευχθεί δίχως σωστό και έγκαιρο προγραμματισμό και στην συνεχή παρακολούθηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων με σκοπό τη τελική επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου (στόχος θα πρέπει να είναι η Γορτυνία να αποτελέσει πόλος έλξης και σε χρονικές περιόδου που δε παρουσιάζει μέχρι σήμερα έντονη επισκεψιμότητα).
Είναι δύσκολο και μη τεχνοκρατικό-επαγγελματικό να γίνει σωστός σχεδιασμός δίχως πρώτα να έχει καταγραφεί και να αναλυθεί η υφιστάμενη κατάσταση (π.χ. τουριστικές υποδομές- δυνατότητες τους, αριθμό κλινών κ.τ.λ.) και στην οποία θα παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της περιοχής με τις ευκαιρίες-δυνατότητες ανάπτυξης (swot analysis).
• Καθιέρωση στο Oργανόγραμμα του δήμου τμήματος τουρισμού που σε καθημερινή βάση οι υπάλληλοί του θα αναλώνονται με ζητήματα που άπτονται του τουρισμού {ετήσια επεξεργασία στατιστικών στοιχείων (αριθμών τουριστών, κλίνες), διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καταγραφή αιτημάτων-παραπόνων, συμμετοχή στον έγκαιρο σχεδιασμό δράσεων προς υλοποίηση κ.τ.λ.}
• Να προβληθεί η Γορτυνία μέσω της ιστοσελίδας που έχει εγκαινιάσει η Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων και που έχει δημιουργηθεί με σκοπό τη τουριστική προβολή δήμων της χώρας (http://www.kedke.gr/tourism). Η Κ.Ε.Δ.Ε. δημιούργησε τον εν λόγω ιστότοπο προκειμένου να ενημερώνει και να υποστηρίζει τους Δήμους σε θέματα τουρισμού, ενώ ταυτόχρονα θα τους δίνει την ευκαιρία να δημοσιοποιήσουν τυχόν καλές πρακτικές, που έχουν προωθήσει για τον τουρισμό στην περιοχή τους.
• Θα πρέπει επιτέλους να εγκαινιαστεί η τουριστική ιστοσελίδα του Δήμου {έργο το οποίο ενώ έχει δοθεί με τη μορφή της απευθείας ανάθεση από τον Ιούλιο 2012 http://et.diavgeia.gov.gr/f/gortynia/index.php?s=96&l=8 και είχε προαναγγελθεί δημοσίως με δελτίο τύπου http://www.gortynia.gov.gr/?p=1553 που καταχωρηθεί σε ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα τον Αύγουστο 2012 ακόμα να υλοποιηθεί}.
Στο σημείο αυτό χρήζει ιδιαίτερης μνείας και αναφοράς σε ιστοσελίδες που δημιουργήθηκαν – με ιδιωτική πρωτοβουλία- εδώ και καιρό με σκοπό την ανάδειξη της Γορτυνίας όπως www.visitgortynia.gr (εξαιρετικά χαμηλό κόστος σε σύγκριση με τα 22.500 ευρώ, που προβλέπονται για την ιστοσελίδα του δήμου). Κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί εκπληκτικής ομορφιάς video με διαδρομές της Γορτυνίας δίδοντας τη δυνατότητα στον επίδοξο επισκέπτη της να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τις ομορφιές της περιοχής.
Όσον αφορά το προβλεπόμενο κόστος στην ιστοσελίδα http://www.aftodioikisi.gr/perifereies/p-attikisskandalo-85-ekat-e-gia-touristiki-provoli διαβάζουμε χαρακτηριστικά (για το κόστος ιστοσελίδας περιφέρειας της χώρας):
«…………. με κάτω από 10.000 ευρώ τη σχεδιάση και κατασκευή site τουριστικής προβολής της Αττικής, τη φιλοξενία του και το logo τουριστικής προβολής.»
• Υιοθέτηση έξυπνων τουριστικών ιδεών: Ως μια τέτοια ιδέα είναι το παράδειγμα της Ιταλικής πόλης Gubbio (στο βουνό Ingino) με «το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο δέντρο στον κόσμο». Το «δέντρο» έχει 650 μέτρα ύψος και 350 μέτρα πλάτος στη βάση του, και καταχωρήθηκε στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες το 1991. Μόνο το αστέρι καλύπτει 1.000 τετραγωνικά μέτρα και το δέντρο φωτίζεται με περισσότερα από 3.000 πολύχρωμα φώτα που τροφοδοτούνται από καλώδιο που το μήκος του ξεπερνά τα 8,5 χιλιόμετρα.
Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους δημότες και τους επισκέπτες να επικοινωνούν με το Δήμο Γορτυνίας (μέσω ηλεκτρονικής διεύθυνση ή καθιέρωσης γραμμή δημότη-επισκέπτη) ώστε να αναφέρουν προτάσεις- ιδέες και απόψεις οι οποίες θα αξιολογούνται και θα εξετάζονται με σκοπό μεταξύ άλλων τη συνεχή ποιοτική τουριστική αναβάθμιση της περιοχής.
• Δημιουργία καταλόγου επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες, κέντρα διασκέδασης κ.τ.λ.) και στον οποίο θα εμφανίζονται αναλυτικά τα στοιχεία επικοινωνίας και εικονογραφημένα οι εγκαταστάσεις τους.
• Δημιουργία ταξιδιωτικού εντύπου και λευκώματος της Γορτυνίας στο οποίο θα αποτυπώνονται τα αξιοθέατα της περιοχής και το οποίο θα αποσταλεί σε όλα τα επιμελητήρια και φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού.
• Δημιουργία Γαστρονομικού Oδηγού όπου θα αποτυπώνονται οι γαστρονομικοί Γορτυνιακοί προορισμοί.
• Πιστοποίηση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών και ετήσιο έλεγχο της ποιότητας που προσφέρουν. Η τουριστική ανάπτυξη είναι μια συνεχής και διαρκής διαδικασία.
• Δημιουργία Newsletters σε τριμηνιαία βάση όπου κάθε φορά θα παρουσιάζονται διαφορετικά τοπία και αξιοθέατα της περιοχής με σκοπό να αναδειχθούν και μέρη και τοποθεσίες της “Άγνωστης Γορτυνίας”. Προβολή της Γορτυνίας μέσω των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, youtube κλπ.) αλλά και σε επιλεγμένα ιστολόγια και blogs.
• Δημιουργία συνεδρίου για την ανάδειξη των μορφών τουρισμού στη Γορτυνία με. Άλλωστε γνωστός καθηγητής που τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα άπτονται αυτής της θεματικής ενότητας έλκει τη καταγωγή από τη Γορτυνία.
• Συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Γόρτυνος & Μεγαλοπόλεως με σκοπό την ανάδειξη του θρησκευτικού τουρισμού αφού στη περιοχή της έχει αποδοθεί ο χαρακτηρισμός “Μικρό Άγιο Όρος”. Σε συνεννόηση με τουριστικά πρακτορεία της Ελλάδος και του εξωτερικού θα πρέπει να γίνει προσπάθεια για προσέλκυση ξένων τουριστών από κράτη με έντονο το θρησκευτικό στοιχείο -παράδοση (βλ. Ρωσία, Σερβία κ.λπ.).
• Ενίσχυση της εικόνας Γορτυνίας στη τουριστική αγορά συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων αφού διαθέτει ένα σύγχρονο συνεδριακό κέντρο στη Δημητσάνα αλλά και ξενοδοχειακές μονάδες που μπορούν να φιλοξενήσουν ανάλογες δραστηριότητες.
• Συνεργασία με tour operators που μπορούν να συντελέσουν αποφασιστικά στη προσέλευση ικανοποιητικού αριθμού επισκεπτών.
• Δημιουργία σειράς εκδηλώσεων τις περιόδους έντονης επισκεψιμότητας της Γορτυνίας (π.χ. Εκδηλώσεις Γευσιγνωσίας με σκοπό την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και ποτών).
• Δημιουργία info-point σε περιόδους έντονης επισκεψιμότητας (βλ. εορτές Χριστουγέννων, Πάσχα) σε κεντρικά σημεία της Γορτυνίας (π.χ. Βυτίνα, Λαγκάδια, Δημητσάνα κ.τ.λ.) όπου θα διανέμεται πληροφοριακό έντυπο για την περιοχή (χάρτες, φυλλάδια με τη παρουσίαση τοπικών εθίμων κ.τ.λ.).
• Συνεργασία με τουριστικά πρακτορεία για διεξαγωγή προγραμμάτων ψυχαγωγικών ταξιδιών (π.χ. μονοήμερες θεματικές εκδρομές στη Γορτυνία) και προσπάθεια για σύναψη συμφωνιών για δημιουργία ειδικών τουριστικών πακέτων.
• Δημιουργία καναλιών επικοινωνίας με σχολεία κυρίως όμορων δήμων και νομών επικεντρωμένοι στην ιστορία της περιοχής και στις φυσικές της ομορφιές.
• Ενίσχυση και στήριξη δεσμών φιλίας με αδελφοποιημένους δήμους των πρώην Καποδιστριακών Δήμων της Γορτυνίας
• Συμμετοχή του Δήμου σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε συνεργασία με τη Περιφέρεια τη ΚΕΔΚΕ και τον ΕOΤ.
• Υλοποίηση σεμιναρίων κατάρτισης και επιμόρφωσης σε θέματα τουρισμού (σκοπός θα είναι η απόκτηση τουριστικής συνείδησης από επαγγελματίες του χώρου αλλά και από κατοίκους της περιοχής).
• Προβολή της Γορτυνίας στο εξωτερικό μέσω των ομογενών (Γορτύνιων) επιχειρηματιών που διατηρούν εταιρίες και που θα μπορούσαν ανιδιοτελώς να συνεισφέρουν στη προβολή της Γορτυνίας (π.χ. μια κίνηση αντίστοιχη με εκείνη που είχε προβεί ο ΕOΤ με τη προμήθεια με “σουπλά”- όπου αποτυπώνονταν εικόνες με διάφορες τοποθεσίες της Ελλάδος – σε εστιατόρια Ελλήνων στο εξωτερικό).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παρακαλώ, απαντήστε στο ερώτημα *