Πώς να δουλέψει το ρημάδι;

13 Δεκεμβρίου 2013  /   Χωρίς Σχόλια

ΔΑΣΚΑΛΟΙTου ΣYNΔEΣMOY ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ.Ε. ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Δεν ήταν ποτέ οργανωμένη και λειτουργική η εκπαίδευση στην χώρα μας. Δουλειές του ποδαριού, σε θέματα ύλης, βιβλίων, πληρότητας προσωπικού, ανάθεσης μαθημάτων. Κοντά σε αυτά, οι «μεταρρυθμίσεις», σχεδόν από κάθε υπουργό που πέρασε από το Υπουργείο Παιδείας, φτιαγμένες όπως – όπως από υπουργικούς συμβούλους, που προωθούσαν συμφέροντα προσωπικά και συναφιού του, έφερναν πρόσθετη αναστάτωση και απορρύθμιση, σε πυκνά χρονικά διαστήματα. Το σύστημα στηριζόταν στον πατριωτισμό των κακοπληρωμένων εκπαιδευτικών, που είχαν να αντιμετωπίσουν από πάνω την χλεύη και την ξετσιπωσιά του πελατειακού μηχανισμού.
Αλλά αυτά που επιχειρούνται φέτος δεν έχουν προηγούμενο. Με 20% λιγότερους καθηγητές, χωρίς διοικητικό προσωπικό στα σχολεία, με μειωμένες δαπάνες ακόμα και για γραφική ύλη, ήλθε και νέα «μεταρρύθμιση». Καλούμαστε να διδάξουμε νέα μαθήματα χωρίς βιβλία, χωρίς αναλυτικό πρόγραμμα. Να διδάξουμε μαθήματα που δεν είναι της ειδικότητας μας. Να τρέχουμε σε 3 ή 4 σχολεία. Ιδιαίτερα απελπιστική είναι η κατάσταση για τους νέους συναδέλφους. Πολλοί είναι σε δυσπρόσιτες περιοχές και οι μισθοί δεν φτάνουν για να ζήσει κανείς. Oι επιλογές τους λίγες: ή θα υποκύψουν στο πελατειακό σύστημα, να πάρουν μιαν απόσπαση κοντά στο σπίτι τους, να βγουν πέρα οικονομικά, ή θα γίνουν θύματα της διοίκησης. Η τρίτη επιλογή, αυτή της άδειας άνευ αποδοχών δεν υπάρχει για όλους και ειδικά για όσους επιθυμούν να βελτιώσουν τα προσόντα τους, μην τυχόν και αποκτήσουν βλέψεις… Για την διοίκηση, άδειες και αποσπάσεις δίνονται μόνο με τον γνωστό μπάρμπα ή με το σκεπτικό ότι η εκπαίδευση γίνεται στα γραφεία και όχι στην τάξη. Η ύπαρξη δομών, όπως της Περιφερειακής Διεύθυνσης έχει λόγο ακριβώς αυτό: να πιστεύουμε ότι μας κάνει χάρη όταν ασκούμε τα δικαιώματά μας.
Η εκπαίδευση φτωχαίνει σε όλα. Oι υποστηρικτικές δομές καταργούνται μία μία. Μερικά βιβλία ακόμα δεν έχουν εκτυπωθεί. Έχουν περάσει τρεις μήνες από την αρχή της χρονιάς και ακόμα δεν έχουν διδαχθεί (ανάμεσα στα άλλα) πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Oι ελλείψεις καθηγητών και διοικητικών τεράστιες. Η αναπλήρωση έχει παραπεμφθεί στις καλένδες.
Το Υπουργείο προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση με την λογική του δεκανέα. Θυμίζει τον Ξέρξη που έδωσε διαταγή να δείρουν την θάλασσα για να ηρεμήσει. Είναι αφόρητη η πίεση που μεταβιβάζεται προς τις διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στη συνέχεια στους Διευθυντές των σχολείων. Σε αλλόφρονα κατάσταση οι τελευταίοι, έχουν από πάνω το καθήκον να τα βγάλουν πέρα με γραφειοκρατία που απαιτεί δύο ωράρια ανύπαρκτων διοικητικών, αλλά και επιπλέον ώρες διδασκαλίας. Θα αναλάβουν και την «αξιολόγηση», με στόχο τις απολύσεις και την καθήλωση των μισθών.
Oι εκπαιδευτικοί έχουν σηκώσει πολλά στους ώμους τους μέχρι τώρα. Αλλά το χρέος τους είναι βαρύ. Γιατί αυτή κατάσταση δεν πάει άλλο, δεν δουλεύει το ρημάδι. Πρέπει να γίνει ανατροπή της πολιτικής, ανατροπή της διάλυσης, σύγκρουση με πρόσωπα και πρακτικές. Θα εξακολουθήσουμε να παλεύουμε για να σταθεί όρθιο το δημόσιο σχολείο, να ξαναλειτουργήσουν οι τομείς που έκλεισαν, να προσληφθούν οι καθηγητές που απολύθηκαν, να μην κλείσουν σχολεία και τμήματα, να έχουν μόρφωση όλα τα παιδιά.
Τρίπολη, 28 Νοεμβρίου 2013

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παρακαλώ, απαντήστε στο ερώτημα *